<bgsound src="http://clement17.freefronthost.com/firstlove.wav" loop="infinite">

Sunday, June 26, 2005

发现

在偶然间,我发现了一些东西,
在那瞬间,我看透了很多东西,
我并不肯定那是否是事实的全部,
但现实世界不就是如此吗?
历史的真实,在于还未有新证据的否定。
更何况我找不到任何借口去推翻我的发现。

历史学家,科学家的发现都带给人希望。
而我的发现却是悲和失望的结合体。
那绝望呢?
在我和你的感情中,希望是不被批准的。
没有希望,何来绝望?
不, 新发现已经为我们的关系重新注释。
不再是感情,推翻感情,删除感情,
因。。。没有感情。
剩下的只有一个避风的港湾
补充你被丘比特弄失的一切。
等待着哪一天你掌帆而去,
去追寻你所向往的目的地。
从来不奢望你为我而搁浅。
只因能让你体会幸福,快乐,
一切都值得

一直以来都未成怪过你,
让我欢笑以后的代价是冷漠。
亦从来不后悔,
所付出的最后是空等待。
你没留过什么给我,
却只留下夜夜伴我入睡的遗憾。
遗憾的是这条来路,没有你的关怀,
没有你的支持,没有你的陪伴,
独自走得有点憔悴。
我不知道我还能走多久,一年?五年?或十年?
也许今天伴我入眠的不是你,也许明天牵的不是你的手。
但占据心中的,依然是你那艘船。

早上6时50分,离我大约370公里的你,
还有696小时以后,远在大约4400公里以外未来的你,
我真挚的祈求,衷心的祝福,永远安康,快乐


昔日盈笑待回忆,万物犹在独缺茵

9 Comments:

At 1:46 PM, Blogger 凱西 said...

woah..so romantic..did u write it by urself?

 
At 4:59 PM, Blogger Cupid x2 said...

by himself ... hard to believe huh ???

 
At 10:52 AM, Blogger Sonny said...

sigh~ if u noticed the time i posted it.. u will know how much effort i put in to wrote tht..

 
At 11:22 PM, Blogger NomNom said...

yess..for me i will..
coz all the meaning in there..reli is the truth n coreect.. :)
especially this part.. i think he reli count it.. haha.. n we can guess who he wanna write this for.. :)
早上6时50分,离我大约370公里的你,
还有696小时以后,远在大约4400公里以外未来的你,
我真挚的祈求,衷心的祝福,永远安康,快乐

 
At 8:23 AM, Blogger Sonny said...

*sweat* nom, u know i know enuff edi..no need to say who this is for.. anyway.. thanks :)

 
At 1:48 AM, Blogger 豆浆摩卡 said...

Be happy, my dear friend :)
*coughing*

 
At 12:24 PM, Blogger freddie said...

perhaps it's for the better...

 
At 10:09 PM, Blogger ~元~ said...

brother..i know is hard to accept the fact for u..but me either..5 years doesn't mean any thing for her...how about u??let her go..if u love her..

 
At 11:09 PM, Blogger shereen said...

Really can't believe u write this...I think I know to who u write this for.....

 

Post a Comment

<< Home